Menu

 Avtor: Rick Boxx Živimo v zelo negotovih gospodarskih časih. Verjetno je bilo tako že od nekdaj, vendar se zdi, da so gospodarske razmere iz raznih razlogov zdaj še posebej nepredvidljive. Vprašanje ni, zakaj je tako, ampak kako se naj odzovemo. Ali naj zavzamemo obrambno držo ali naj izberemo proaktivni pristop? 

Kadar je na obzorju recesija, se običajno pokažeta dve vrsti voditeljev: vizionarji in tisti, ki so finančno usmerjeni. Finančno usmerjeni se pri svojih odločitvah pogosto oklepajo obrambnega pristopa in skušajo odpraviti tveganje. Vizionarji pa delujejo z drugačne perspektive. Na grozečo recesijo gledajo kot na priložnost za pridobivanje strank in tržnega deleža ter pogosto sprejmejo ofenzivno strategijo, namesto da bi se odzvali defenzivno. 

Učenci Jezusa Kristusa imamo prednost pri odločanju, kako se odzvati: Poznamo namreč Tistega, ki pozna prihodnost – svojega nebeškega Očeta. V Stari zavezi je bil Danijel zaprošen, naj razloži zaskrbljujoče sanje babilonskega kralja. Danijel mu je rekel: “Veliki Bog tako oznanja kralju, kaj se bo poslej zgodilo” (Danijel 2:45). Gospoda lahko prosimo za podobno modrost pri načrtovanju prihodnosti. 

Ključne kadrovske odločitve. Ko se bliža recesija, finančno usmerjeni ljudje običajno zmanjšujejo število zaposlenih ali ukinjajo delovna mesta. Vizionar pa na situacijo gleda drugače. Po terorističnih dejanjih 11. septembra 2001 je bila letalska industrija opustošena. Skoraj vse večje letalske družbe so začele množično odpuščati. Družba Southwest Airlines tega ni storila. Njihovi vizionarski voditelji so se zavezali, da bodo obdržali vse zaposlene. Kratkoročno je bilo to drago, dolgoročno pa je družbi omogočilo hitro in dobičkonosno širitev. 

V 1. Petrovem pismu 5,2 najdemo tale opomin: “Pásite Božjo čredo, ki vam je zaupana, pazite nanjo, pa ne na silo, ampak prostovoljno, v skladu z Božjo voljo.” Zmanjševanje števila zaposlenih je včasih neizogibno, vendar vizionarski voditelji gledajo dolgoročno in dobro pasejo svoje ljudi tudi v slabih časih. 

Upoštevanje tržnega deleža. Če je podjetje finančno močno, so recesije lahko idealen čas za širitev. To ponazarja primer iz preteklosti. Medtem ko so videoteke Blockbuster še vedno prevladovale na trgu videoposnetkov, je Netflix med recesijo leta 2008 naredil drzno potezo. Njihova dejavnost pretakanja videoposnetkov ni le prevzela tržnega deleža, ampak je tudi prispevala k propadu podjetja Blockbuster. 

Veliko modrost najdemo v nauku iz Pisma Efežanom 5,15: “Skrbno torej pazíte, kako živite, ne kot nemodri, ampak kot modri.” Če imate v svojem podjetju vplivno vlogo in vidite, da se vaša konkurenca umika pri prodaji in trženju, je to lahko odlična priložnost za povečanje tržnega deleža. 

Ogroženi odnosi z dobavitelji. Mnogi vodje, ki so finančno usmerjeni, bodo med recesijo zanemarili odnose z dobavitelji. Morda bodo začeli zahtevati popuste pri cenah in istočasno ne bodo tako točno plačevali dobaviteljem. Vizionarji pa lahko gledajo dolgoročnejše. Če ponudite zgodnje ali vsaj pravočasno plačilo dobaviteljem, si lahko pridobite naklonjenost, ki utegne privesti do cenovnih popustov ali boljših pogojev. Ta pristop lahko vpliva tudi na krepitev odnosov v prihodnosti. 

Takole je zapisano v Pregovorih 3:27: “Ne odklanjaj dobrote potrebnemu, če je v tvoji moči, da jo izkažeš.” Namesto da dobavitelje uporabljate in zlorabljate, razmislite o tem, da bi jim plačali predčasno ali vsaj pravočasno. Tako si boste verjetno pridobili prijatelja za prihodnost. Živimo v sedanjosti, vendar moramo vedno imeti pred očmi prihodnost. 

O avtorju
Vse pravice pridržane 2023, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Če razmišljate o svojem delovnem okolju, ali bi rekli, da je splošna filozofija delovanja vizionarska ali finančno usmerjena? Pojasnite svoj odgovor. 
  2. Ali ste doživeli situacije, ko so bile odločitve podjetja finančno vodene, sprejete izključno na podlagi trenutnih gospodarskih okoliščin? Kakšne so bile koristi – ali posledice – sprejemanja in delovanja na podlagi takšnega stališča? 
  3. Katera so nekatera možna tveganja, povezana z vizionarskim pristopom v času težkega gospodarskega razvoja? Ali ste osebno izkusili ali opazili katero od teh tveganj? 
  4. Kako bi v smislu prizadevanj za delo in vodenje podjetja ali organizacije v okviru vere v Boga in njegovo vodstvo določili, kateri pristop – vizionarski ali finančno usmerjen – bi bil najboljši? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate) Psalm 37:3-7; Pregovori 2:6; 3:5-6; 11:14; 15:22; 19:20; 20:18; Matej 6:25-34; Jakob 1:5-8 

Izziv 

Sprejemanje osebnih in poklicnih odločitev je v času gospodarskih pretresov lahko zelo težavno. Koga poznate, na katerega bi se lahko zanesli za nasvete in svetovanje, ko se soočate s stresnimi in zahtevnimi okoliščinami? Če ste vključeni v skupino PTS-SLO ali pa ste član neke druge skupine ljudi, predanih Jezusu Kristusu, ugotovite, na koga bi se lahko po potrebi obrnili kot na zaupanja vrednega svetovalca. 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!