Menu

 Avtor: Jim Mathis Ko sem pred leti načrtoval ustanovitev lastnega podjetja, sem začel iskati načine, kako bi lahko služil ljudem. Še posebej sem si želel najti priložnost, kjer bi bila odličnost storitve za stranke cenjena in nagrajena. Tako je nastalo podjetje Mathis Photo, Inc, fotolaboratorij po naročilu. Storili smo vse, kar je bilo potrebno, da bi nudili vrhunsko storitev, in da bi bil izdelek, ki smo ga ustvarjali, odličen. 

Sedemindvajset let pozneje, ko smo odprli kavarno, sem vedel, da bo poleg visokokakovostnih izdelkov ključ do tekmovanja z nacionalnimi verigami kavarn tudi zagotavljanje izjemne postrežbe. Večina našega osebja so bili mladi ljudje; za mnoge je bila to prva zaposlitev. To nam je dalo priložnost, da jim pokažemo, kako zagotavljati odlično postrežbo in z vsako stranko ravnati s kar največjim spoštovanjem. 

Kot vodja sem imel za svojo glavno nalogo zagotavljanje našemu osebju baristov in natakarjev vse, kar so potrebovali za to, da bi omogočali najboljšo postrežbo vsakemu človeku, ki je stopil skozi vrata. To je vključevalo zagotavljanje vseh potrebščin, skrb za sodobno in pravilno delujočo opremo ter dajanje zgleda s pomivanjem posode, odnašanjem smeti in čiščenjem tal. 

Prvotni načrt je predvideval, da bo lokal postal tudi glasbeno prizorišče. Iz dolgoletnega dela kot glasbenik sem vedel, da je najboljši način za privabljanje dobrih talentov ta, da se z bendom ravna z največjim spoštovanjem in častjo, z brezplačnimi osvežilnimi pijačami in veliko spodbude. Kadarkoli sem igral v lokalu, kjer nas je menedžer pričakal pri avtomobilu, nam pomagal prinesti opremo ter ponudil brezplačno hrano in pijačo, smo se vedno vračali, kot glasbeniki, pa tudi kot stalne stranke. 

V mnogih podjetjih je storitev za stranke tisto, kar jih loči od konkurence. Ko začnejo “storitve za stranke” oddajati zunanjim izvajalcem ali ljudi, ki želijo prijaviti pritožbo oz. prošnjo za pomoč, vodijo skozi zelo kompliciran postopek, si s tem verjetno režejo vejo, na kateri sedijo. 

V Svetem pismu je opisan dogodek, v katerem so se Jezusovi učenci prepirali o tem, kateri od njih je največji. Jezus je prekinil njihov spor in jim z umivanjem nog nazorno prikazal ponižnost in služenje. Ker so hodili po prašnih cestah, so imeli umazane noge, umivanje nog pa je bilo običajno naloga najnižjih služabnikov. Ob spominu na ta Jezusov zgled danes v nekaterih skupinah velja “umivanje nog” za pomemben obred, ki jih spominja na pomen ponižnosti in služenja drugim. 

Žal ni vedno tako, vendar bi morali poslovni in politični voditelji na vseh ravneh razumeti, kako pomembno je služiti in kako nujno je poskrbeti za tiste, ki so v prvih vrstah pri delu s strankami. Jezus Kristus, Božji Sin, ni bil preponosen, da bi ponižno služil tistim, s katerimi se je vsak dan srečeval – od svojih najbližjih učencev pa do ljudi v različnih situacijah, v katerih so bili nemočni, in do tega, da je prostovoljno umrl na križu za naše grehe. Zato Sveto pismo pravi: “Saj ste bili vendar za to poklicani. Saj je tudi Kristus trpel za vas in vam zapustil zgled, da bi hodili po njegovih stopinjah” (1 Peter 2:21). 

Jezus je izjavil: “…tudi Sin človekov ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge” (Matej 20:28). Zaradi tega v vodstvu podjetij ali na kateri koli ravni oblasti, od lokalnega združenja lastnikov stanovanj do Bele hiše, ni prostora za arogantne ljudi, ki niso pripravljeni biti služeči voditelji. Takšnim ljudem se izmika ena največjih in najpreprostejših radosti, ki jih imamo, ko skrbimo za vsakega človeka v svojem vplivnem območju in mu služimo. 

O avtorju
© 2024. Jim Mathis je pisec, fotograf in lastnik majhnega podjetja v Overland Parku, Kansas. Njegova najnovejša knjiga je Kamela in igla – kristjan razmišlja o bogastvu in denarju. V preteklosti je bil poslovodja kavarne in izvršni direktor organizacije CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija) v Kansas Cityju, ZDA. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Na kaj pomislite, ko slišite izraz “služenje drugim”? Katere vrste ljudi si predstavljate v tej vlogi služenja drugim? 
  2. Ali ste ugotovili, da so primeri vodij, menedžerjev in drugih vodij, ki rade volje služijo drugim, pogosti – ali pa so redki in nenavadni? Pojasnite svoj odgovor. 
  3. Kakšne so po vašem mnenju prednosti tega, da dajemo zgled služenja drugim, pa naj gre za sodelavce in kolege, stranke, ljudi, ki so nam podrejeni, ali celo naše nadrejene? 
  4. Kako bi sami sebe ocenili na lestvici “služečega voditeljstva”? Kako lahko črpamo veselje in zadovoljstvo iz služenja in zadovoljevanja potreb ljudi, ki jih srečujemo v teku običajnega delovnega dne? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate) Pregovori 11:2; 16:19; 22:4; Matej 8:20; 20:27; Luka 22:24-27; 2 Korinčanom 8:9; Filipljanom 2:3-4 

Izziv 

Včasih v naši kulturi slišimo pozive, da moramo sebe, svoje potrebe in cilje postaviti pred vse drugo. Redko pa slišimo poziv, naj postanemo služabniki drugih. “Kdo sploh želi biti služabnik?” se morda nekateri sprašujejo.

Ta teden, če tega še niste storili, opravite na sebi “oceno služabnika”. Kdaj ste nazadnje nekomu služili, ko ste njegove potrebe in interese postavili pred svoje? 

S kom bi se lahko ta teden srečali in se pogovorili o tem, kako bi lahko drug drugega spodbudili, da bi postali boljši in doslednejši služabniki drugih? 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!