Menu

 Avtor: Rick Boxx Stephen Phelan, direktor velike hipotekarne korporacije, je na neki konferenci govoril o tem, kako njegova družba skrbi za člane svoje ekipe. Po raziskavi o potrebah svojih sodelavcev je podjetje ugotovilo, da imajo vsi na delovnem mestu tri skupne potrebe. Dejal je, da vsi potrebujejo: 1) prijatelje na delovnem mestu, 2) prijatelje v krizi in 3) namen pri svojem delu. 

Če začnemo s prvo potrebo: različne študije so pokazale, da ima zelo malo ljudi več pristnih prijateljev. (“Prijatelji” na družbenih omrežjih ne štejejo.) Najboljša priložnost za razvijanje prijateljstev je pogosto na delovnem mestu. Ker je Phelanova družba to spoznala, so ustvarili edinstven mentorski program, ki zaposlene spodbuja k vzpostavljanju in gojenju prijateljstev na delovnem mestu. 

Kakšno je v praksi tovrstno prijateljstvo – tako, ki presega bežno poznanstvo oz. nujno sodelovanje, ki se razvije med člani ekipe na delovnem mestu? Stara zaveza v Svetem pismu nam podaja tole koristno spoznanje: “Prijatelj ljubi v vsakršnih časih in brat se izkaže v stiski” (Pregovori 17:17). Jasno je, da je za to potrebno več kot le biti sosed iz sosednje pisarne ali pri sosednji mizi. 

O drugi potrebi – imeti prijatelje v krizi – je Phelan dejal, da imajo delodajalci odlično priložnost, da pokažejo, da so prijatelji, ki jim ni vseeno, ko se zaposleni znajdejo v družinski, finančni ali zdravstveni krizi. Takrat lahko svoje besede udejanijo. 

Neki moj prijatelj je imel zaposlenega v Mehiki, ki ga je ugrabil narkokartel. To je bila seveda kriza v več pogledih. Ekipa mojega prijatelja je našla načine, kako podpreti družino zaposlenega, poleg tega pa je tesno sodelovala z vladnimi organi in organi pregona, da bi zaposlenega varno pripeljali domov. 

Še en svetopisemski verz, ki velja v tovrstnih okoliščinah, uči: “Kdor ima mnogo prijateljev, se mora izpriditi, toda obstaja prijatelj, ki je bolj vdan kakor brat” (Pregovori 18:24). Delodajalci naj proaktivno iščejo načine, kako so lahko zaposlenim bližnji prijatelji v kriznih situacijah različnih vrst. 

Tretja potreba, ki jo je navedel Phelan – iskanje poti, kako pomagati vsakemu zaposlenemu, da pri svojem delu najde smisel – prinaša drugačno perspektivo. Pred leti sem predaval na neki konferenci o tem, kako najti smisel pri delu, ko se mi je približala delavka iz doma za ostarele. Pred tem je bila brezdomka, zato je bila njena prednostna naloga, da lahko poskrbi za svoje najosnovnejše fizične potrebe – stanovanje, hrano in oblačila. 

Razumljivo je torej, da je na svoje delo gledala le kot na sredstvo za zaslužek. Zato je bilo zanjo revolucionarno spoznanje, da ima delo lahko namen, ki presega zaslužek. Ko je ta ženska odkrila širši Božji namen svojega dela, je začela globlje moliti in skrbeti za svoje bolnike ter tako našla še večji smisel v svojih vsakodnevnih obveznostih. 

Zame je bil to odličen primer tega, kar uči Pismo Rimljanom 8:28 v Novi zavezi: “Sicer pa vemo, da njim, ki ljubijo Boga, vse pripomore k dobremu, namreč njim, ki so bili poklicani po njegovem načrtu.” Izkušnje te ženske kot brezdomke so jo opremile z edinstvenim razumevanjem in sočutjem ter jo navdihnile, da je postala oseba, ki je v svojem delu lahko videla vrednost na drugačen način. Kadar lahko zaposlenim pomagamo živeti v skladu z namenom njihovega življenja, s tem ne le zadovoljimo njihovo globoko občuteno potrebo, temveč jih tudi razvijamo v bolj zveste člane ekipe. 

O avtorju
Vse pravice pridržane 2024, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Kako bi opredelili, kdo je pristen prijatelj? Koliko takih prijateljev imate vi osebno? 
  2. Kaj pa prijateljstva, ki jih imate na delovnem mestu? Ali so to površinski delovni odnosi ali bi jih šteli za pristna prijateljstva, ki presegajo delovne obveznosti? Pojasnite svoj odgovor. 
  3. Ali vaše podjetje izkazuje iskreno skrb za svoje zaposlene tudi zunaj njihovega vsakodnevnega delovnega urnika? Če ne, kakšen bi bil po vašem mnenju učinek osredotočanja na potrebe zaposlenih, zlasti v kriznih časih? 
  4. Ali ste v svojem delu našli smisel? Zakaj in kako lahko to po vašem mnenju spremeni odnos in pristop nekoga k delu? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate) Pregovori 27:10; Matej 7:12; Janez 15:13-17; Kološanom 3:17; 3:23-24; Efežanom 6:7-8 

Izziv 

V naslednjem tednu bodite pozorni na ljudi okoli sebe. Ali kdo potrebuje prijatelja, nekoga, ki mu je resnično mar zanj? Če najdete takšno osebo, razmislite in molite o tem, kako bi ji lahko izkazali prijateljstvo in ji razkrili ljubezen Jezusa Kristusa. 

Kaj pa vi sami: Koga lahko navedete, ki je vaš pristni prijatelj, oseba, ki jo poznate bolje kot pa samo z delovnega mesta? Nekdo, na kogar se lahko zanesete, ko je to potrebno – in oni vedo, da se lahko zanesejo na vas. Včasih je treba biti prijatelj, da bi si pridobili prijatelja. 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!