Menu

Avtor: Robert J. Tamasy – Podjetja se morda bolj kot kdaj koli prej soočajo z velikim pritiskom, da oblikujejo svojo “blagovno znamko”. Veliko slišimo o “identiteti blagovne znamke” in prepoznavnosti izdelkov, o pomenu ustvarjanja vedno večje prepoznavnosti izdelkov in storitev, vse s ciljem povečati prodajo in okrepiti tržni delež.

To je lahko zapleten izziv, zlasti ko imajo potrošniki na voljo veliko izbiro. Ne glede na to, ali gre za prodajo avtomobilov in tovornjakov, športne obutve, konzervirane hrane, gospodinjskih izdelkov, izdelkov za osebno higieno ali restavracij, je vprašanje, kako poskrbeti, da bodo naši izdelki ali storitve izstopali kot najboljša izbira?

Za povečanje prepoznavnosti lahko uporabimo uglajene spletne strani, močno prisotnost v družbenih medijih, vizitke, elektronsko pošto in brošure, poslane po pošti. Pomagajo lahko tudi prepoznavni logotipi in blagovne znamke, vendar vprašanje ostaja odprto: Kako se lahko pozitivno ločimo od konkurence?

Jay Danzie, avtor in strateg blagovnih znamk, je podal zanimivo ugotovitev. V objavi na družbenih medijih je zapisal: “Vaš nasmeh je vaš logotip, vaša osebnost je vaša vizitka, to, kako se drugi počutijo po izkušnji z vami, je vaša podoba, in to, ali si drugi prizadevajo biti kot vi, je vaša blagovna znamka.”

Ali ni to zanimivo? Dejal je, da je boljši logotip od dobro oblikovanega in takoj prepoznavnega logotipa podjetja ali izdelka “vaš nasmeh”. Vizitke so lahko informativne, vendar osebnost potencialni stranki pove veliko več. Ste kdaj pomislili, da je vaša podoba preprosto učinek, ki ste ga naredili v stiku z nekom? In pomislimo lahko na številne priljubljene blagovne znamke, vendar ni boljše “blagovne znamke”, kot je ta, da si drugi prizadevajo biti takšni, kot smo mi. Zanimivo je, da Sveto pismo govori o vseh teh vprašanjih:

Nasmeh lahko naredi čudeže. Ste kdaj pomislili, kako težko je biti prijazen ali ponuditi prijazne, spodbudne besede brez nasmeha? V svetu, v katerem ne manjka razlogov za namrščenost, lahko naš nasmeh – naš “logotip” – naredi močan vtis. “Skrb v srcu tare človeka, dobra beseda pa ga razveseljuje” (Pregovori 12:25).

Moč pozitivne osebnosti. Osebnost posameznika je več kot to, ali je družaben ali sramežljiv, zgovoren ali zadržan. Vključuje tudi pristno skrb za druge ljudi in zanimanje zanje. “Ne delajte ničesar iz prepirljivosti in ne iz praznega slavohlepja, ampak imejte v ponižnosti drug drugega za boljšega od sebe. Naj nobeden ne gleda samo nase, temveč tudi na druge” (Filipljanom 2:3-4).

Interakcije imajo trajen vpliv. Pravijo, da je “zadovoljna stranka” najboljša referenca – oseba, ki pozitivno govori o izdelkih ali storitvah, zaradi česar potem drugi razmislijo o njih. “Kar si slišal od mene pred mnogimi pričami, izrôči zanesljivim ljudem, takim, ki bodo zmožni tudi druge poučiti” (2 Timoteju 2:2).

Postati nekdo, ki je vreden prizadevanja drugih. Ena največjih potrditev, ki jo lahko prejmemo, je, ko nekdo reče: “Želim si, da bi znal poslovati tako kot ti” ali “Želim si, da bi poznal več ljudi, kot si ti”. Ali si ljudje prizadevajo biti kot vi? “Postanite moji posnemovalci, kakor sem jaz Kristusov” (1 Korinčanom 11:1).

O avtorju
© 2023. Robert J.Tamasy je napisal knjigi Ambasadorji v poslovnem svetu: trajna zapuščina evangelizacije in učenčevstva v organizaciji CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija),Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje, v sodelovanju s Kenom Johnsonom je napisal knjigo Kako živeti življenje s srcem pastirja, skupaj z Davidom A. Stoddardom pa knjigo Mentorstvo s srcem. Vsakih 14 dni objavlja na svojem blogu: www.bobtamasy.blogspot.com.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Kako bi odgovorili, če bi vas nekdo prosil, da opišete blagovno znamko svojega podjetja ali svojo osebno podobo?
  2. S katerimi izzivi se danes podjetja in posamezniki na trgu soočajo pri ustvarjanju in vzpostavljanju identitete blagovne znamke?
  3. Ali se strinjate s trditvijo, da so osebne lastnosti, kot so prijeten, čuteč nasmeh in učinkoviti osebni odnosi, prav tako del blagovne znamke oz. podobe kot grafični simboli, s katerimi predstavljamo sebe ali svoja podjetja? Zakaj ali zakaj ne?
  4. Če razmišljamo o svoji “blagovni znamki” s stališča tega, da smo učenci Jezusa Kristusa, kako pomembne so te lastnosti, če želimo biti učinkoviti in plodni v služenju Njemu in drugim?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate)

Pregovori 15:30; 16:13; 16:24; 18:20; 22:11; Marko 10:42-45; Efežanom 6:5-9

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!