Menu

Avtor: Jim Mathis – V moji družini je veliko ljudi, ki so delali zase in imeli svoja podjetja. Od vsega začetka sem vedel, da to želim tudi sam. Moj splošni načrt je bil razviti neko veščino ali obrt, ki bi mi omogočala ustvarjalnost, določanje lastnega urnika in dovolj finančnega uspeha, da mi ne bi bilo treba skrbeti, ali bom imel denar za stvari, ki jih potrebujem.

Leta 1973 sem ustanovil podjetje Mathis Photo in v nekaj letih sva lahko z ženo kupila hišo, dva nova avtomobila, uživala v potovanjih in začela varčevati za upokojitev. To so bili moji cilji in izpolnjevala sva jih. Žena in jaz sva delala sama, od doma. Zavestno sva se odločila, da bova še naprej delala to, kar sva delala, dokler bova lahko, ne da bi podjetje širila ali prevzemala več dela, kot sva ga lahko sama opravila. Pozneje sva preselila podjetje v manjši poslovni prostor, vendar se je tudi takrat izkazalo, da je idealno, da delava skupaj.

Če bi zaposlila delavce, dodala več storitev ali dodatne lokacije, bi moral postati menedžer in se odpovedati delu, ki mi je bilo všeč. Zdi se, da večina lastnikov podjetij ne deli teh ciljev – mislijo, da je širitev podjetja vedno najboljša opcija. Posledično se mnogi soočajo s stresom, ko morajo plačevati delavce, kakovost dela se poslabša in pogosto njihova podjetja propadejo.

Žal ljudje pogosto domnevajo, da je merilo uspešnega podjetja celotna prodaja, število zaposlenih, število novih lokacij ali velikost skladišča za izdelke. Zdi se, da je opravljanje dela, ki nas veseli, preprosto zato, da poskrbimo zase in za svoje družine, na drugem mestu.

Mala družinska podjetja, tudi tista, ki so uspešna že vrsto let, so redko cenjena, čeprav so posameznik, par ali nekaj sorodnikov, ki skupaj vodijo podjetje, skoraj vedno najbolj trajnostni model za dolgotrajno proizvodnjo odličnih izdelkov in storitev.

Ko sva z ženo več let vodila tudi kavarno, je bilo za opravljanje dela treba najeti osebje. Ugotovila pa sva, da je najboljši model za uresničitev želja, ki sva jih imela v zvezi s to kavarno, ta, da jo omejiva samo na eno lokacijo. Po tej izjemni izkušnji sem zadnjih 15 let spet delal sam in oboževal svoje delo.

Starozavezna knjiga Pridigar vsebuje tole ugotovitev: “Glej, to sem spoznal za dobro in lepo: da človek jé in pije in uživa dobro pri vsem svojem trudu, s katerim se muči pod soncem, v številu dni svojega življenja, ki mu jih je Bog dal, kajti to je njegov delež” (Pridigar 5:18). V tem ni nobene sramote.

To ne pomeni, da kritiziram vse tiste, ki si želijo delati v razvijajočem se podjetju ali se povzpeti po korporativni lestvici. Vendar pa bi bilo pametno, če bi vsakdo, ki namerava ustanoviti podjetje, skrbno razmislil, kako želi pristopiti k rasti podjetja, in vedel, kakšni so končni cilji za podjetje. Ali namerava zaslužiti čim več denarja, zagotoviti delo čim večjemu številu ljudi ali prodati podjetje velikemu konglomeratu? Ali pa si morda želi imeti dobro življenje s čim manj stresa in skrbi?

Besede iz Pisma Efežanom 6:7 so dobro vodilo za naše delo, ne glede na velikost našega podjetja: “Služíte z dobro voljo kakor Gospodu in ne kakor ljudem. Saj veste, da bo vsak prejel od Gospoda po tem, kar bo naredil dobrega, bodisi suženj (zaposleni) bodisi svobodnjak.”

O avtorju
Jim Mathis je pisec, fotograf in lastnik majhnega podjetja v Overland Parku, Kansas. Njegova najnovejša knjiga je Kamela in igla – kristjan razmišlja o bogastvu in denarju. V preteklosti je bil poslovodja kavarne in izvršni direktor organizacije CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija) v Kansas Cityju v Kansasu in Kansas Cityju v Missouriju.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Ali imate majhno podjetje ali pa ste si to kdaj želeli? Če je tako, kakšni so vaši splošni cilji – oziroma kakšni menite, da bi vaši cilji bili?
  2. Katere so po vašem mnenju prednosti in pomanjkljivosti lastništva malega podjetja v primerjavi z delom v velikem podjetju ali vodilno vlogo v njem?
  3. Zakaj menite, da toliko ljudi dojema poslovni uspeh predvsem v smislu številk: vedno večja prodaja, naraščajoče število zaposlenih ter širitev na nova področja in večji tržni delež? Ali menite, da neuspeh pri doseganju teh ciljev pomeni neuspeh? Zakaj ali zakaj ne?
  4. Pridigar 5:18 govori o “uživanju dobrega pri vsem svojem trudu, s katerim se mučimo pod soncem”. Kako gledate na človeka, ki za uspeh šteje preprosto uživanje v delu, s katerim se ukvarja? Kakšno vlogo ima po vašem mnenju pri vsem tem Bog?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate)

Pregovori 10:4-5; 12:11; 12:24; 16:26; 22:29; 1 Korinčanom 3:9; Kološanom 3:17; 3:23-24

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!