Menu

Avtor: Robert J. Tamasy – V svoji knjigi Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje prestavljam misel, da je Sveto pismo najboljši poslovni priročnik, kar jih je bilo kdaj napisanih. Od prve objave moje knjige je minilo precej let, vendar sem danes o tem prepričan bolj kot kdaj koli prej. Prepričan sem, da bi bil uspeh praktično zagotovljen, če bi vsi poslovni in strokovni ljudje ter vsaka organizacija preučevala in uporabljala načela iz Svetega pisma.

Pred kratkim sem naletel na osem “standardov zaupanja”, ki jih je sprejel Better Business Bureau (Urad za boljše poslovanje – BBB), zasebna neprofitna organizacija, ki se že več kot 100 let posveča poslanstvu krepitve zaupanja na trgu. Nič presenetljivega ni, da vsa ta načela močno slonijo na Svetem pismu. Tukaj so ti “standardi” skupaj z odlomki, ki jih potrjujejo:

Gradite zaupanje. Vzpostavite in ohranite dober sloves v poslovnem okolju. “Dobro ime je boljše kakor veliko bogastvo, priljubljenost je boljša od srebra in zlata” (Pregovori 22:1).

Oglašujte pošteno. Upoštevajte uveljavljene standarde oglaševanja in prodaje. “Sladek je človeku prisleparjeni kruh, nato pa so njegova usta polna peska” (Pregovori 20,17).

Govorite resnico. Izdelke in storitve predstavljajte pošteno, vključno z jasnim in ustreznim razkritjem vseh bistvenih pogojev. “Lažnive ustnice so Gospodu gnusoba, všeč pa so mu tisti, ki si prizadevajo za resnico” (Pregovori 12,22).

Bodite transparentni. Odkrito navedite naravo, lokacijo in lastništvo podjetja ter jasno razkrijte vse pravilnike, jamstva in postopke, ki utegnejo vplivati na odločitev stranke o nakupu. “S svojimi ustnicami se sovražnik hlini, v svoji notranjosti pa snuje prevaro. Če milo govori, mu ne zaupaj, kajti v njegovem srcu je sedmero gnusob” (Pregovori 26:24-25).

Spoštujte obljube. Upoštevajte vse pisne dogovore in ustne izjave. “Vaš govor naj bo ›da‹, ›da‹, ›ne‹, ›ne‹; kar je več kot to, je od hudega” (Matej 5:37).

Bodite odzivni. Poslovne spore rešujte hitro, strokovno in v dobri veri. “Če torej prineseš svoj dar k oltarju in se tam spomniš, da ima tvoj brat kaj proti tebi, pústi dar tam pred oltarjem, pojdi in se najprej spravi z bratom, potem pa pridi in daruj svoj dar” (Matej 5:23-24).

Varujte zasebnost. Zaščitite vse zbrane podatke pred napačnim ravnanjem in goljufijami. Spoštujte želje potrošnikov glede uporabe njihovih podatkov. “S svojim bližnjim se pravdaj za svojo pravico, skrivnosti drugega pa ne razkrivaj, da te ne bo osramotil, ko bo izvedel, in se ti obrekovanje ne povrne” (Pregovori 25,9-10).

Poosebljajte integriteto. Vseh poslovnih dogovorov, tržnih transakcij in obveznosti se lotevajte z integriteto ter jasno razkrivajte vse pravilnike, jamstva in postopke, ki utegnejo vplivati na potrošnikovo odločitev o nakupu. “Popolnost vodi iskrene, pokvarjenost ugonablja varljivce” (Pregovori 11,3).

O avtorju
© 2021. Robert J.Tamasy je napisal knjigi Ambasadorji v poslovnem svetu: trajna zapuščina evangelizacije in učenčevstva v organizaciji CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija), Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje, v sodelovanju s Kenom Johnsonom je napisal knjigo Kako živeti življenje s srcem pastirja, skupaj z Davidom A. Stoddardom pa knjigo Mentorstvo s srcem. Vsakih 14 dni objavlja na svojem blogu: www.bobtamasy.blogspot.com.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Katera je najboljša poslovna knjiga, ki ste jo kdaj prebrali? Kaj vas je ob branju navdušilo? Ali ste kdaj razmišljali o Svetem pismu kot o “poslovni knjigi”? Zakaj ali zakaj ne?
  2. Kateri od osmih “standardov zaupanja”, ki jih je predstavil Urad za boljše poslovanje, se vam zdi najpomembnejši? Ali obstajajo kakšni, za katere menite, da bi jih bilo mogoče ali treba odpraviti? Katera načela bi morda lahko dodali?
  3. Kaj menite, kako dobro mnogim podjetjem – in ljudem, ki v njih delajo – uspeva izpolnjevati te standarde ali druge njim podobne etične smernice?
  4. Ali menite, da se na splošno poštenost, integriteta in druge oblike etičnega ravnanja na današnjem trgu povečujejo ali zmanjšujejo? Zakaj menite, da je tako?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, preberite naslednje odstavke (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

Pregovori 10:9; 11:1; 12:17; 13:6; 16:11; 20:14; 20:19; 20:25; 21:6; 24:26; Jakob 3:13-18

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!