Menu

Avtor: Rick Boxx – Na svoji poklicni poti sem sodeloval z velikimi korporacijami in malimi podjetji. Osebno sem raje delal v malih podjetjih zaradi številnih prednosti, ki jih lahko ponudijo. Prva je lokalna pristojnost za sprejemanje odločitev. Ko sem delal v bančništvu, stranke ni nič bolj razočaralo, kot če so jim povedali, da je odbor v nekem drugem mestu zavrnil njihovo prošnjo za posojilo. Veliko strank raje posluje z malim podjetjem ali banko, kjer imajo lahko stik z direktorjem, ki sprejema odločitve.

Kralj Salomon je v Pridigarju 8:4 zapisal: “Kraljeva beseda je odločilna, kdo mu more reči: Kaj delaš?” Ko ste lastnik malega podjetja in lahko sprejemate odločitve za stranke, v bistvu opravljate vlogo “kralja”. To prednost bi bilo pametno predstaviti potencialnim strankam.

Druga presenetljiva prednost malih podjetij so lahko omejena sredstva. Ta “omejenost” vam lahko omogoči iskanje stroškovno učinkovitih rešitev, zaradi katerih lahko zaračunavate nižje cene. Mojemu bratu je nekoč njegov šef naročil, naj pridobi ponudbe za velik projekt podatkovne zbirke. Prejel je ponudbe za 9 milijonov dolarjev, 7 milijonov dolarjev in 950.000 dolarjev. Prvi dve ponudbi sta poslali veliki podjetji, tretjo pa malo podjetje. Kako so lahko razložili tako veliko razliko?

Lastnik malega podjetja je mojemu bratu pojasnil: “Moji konkurenti bi to lahko naredili za ceno, ki sem vam jo navedel, vendar imajo ogromne režijske stroške in vedo, da si lahko privoščite plačati milijone.” Moj brat se je odločil za ponudnika z najnižjo ceno – in ta je delo dokončal pravočasno in v okviru proračuna! Takole nas učijo Pregovori 28:11: “Bogat človek se zdi sam sebi moder, a razumen revež ga razkrinka.”

Tretja prednost, ki je na voljo malim podjetjem, je hiter odziv na želje strank. Do začetka pandemije koronavirusa je naše podjetje Unconventional Business Network predvsem organiziralo prireditve v živo. Z organizacijo virtualnih prireditev smo imeli malo izkušenj. Ko pa smo morali eno naših prireditev v živo odpovedati zaradi pandemskih predpisov, smo molili o tem, kako še naprej izpolnjevati potrebe naših članov.

V nekaj dneh smo razvili in promovirali virtualno prireditev, ki je dosegla ljudi z vsega sveta, od katerih se mnogi nikoli ne bi mogli osebno udeležiti dogodka. Ta rešitev me je spomnila na Psalm 40:13, v katerem pisec psalma prosi Boga: “Reši me, Gospod; hitro pridi, Gospod, in mi pomagaj.” Ko imajo vaše stranke nujne potrebe, je prodajna prednost malega podjetja, da se lahko hitro odzove, ne da bi bilo obremenjeno z birokratsko “papirologijo” velike korporacije.

Četrta prednost, ki jo lahko izkoristijo mala podjetja, je osebna storitev. Ko podjetja rastejo, običajno vzpostavijo sisteme in postopke za standardizacijo izdelkov in njihovo večjo dobičkonosnost. Posledica tega je tudi, da odločitve in posojila sprejemajo ljudje, ki se s strankami nikoli ne srečajo. V primerjavi s tem lahko manjša podjetja svoje storitve prilagodijo edinstvenim zahtevam svojih strank.

In to nas pripelje do pete prednosti: Ponudba lokalnih izdelkov in storitev. Jezus je skrb za individualne potrebe poudaril s priliko o pomoči ljudem z omejenimi možnostmi. Zaključil jo je z besedami: “Resnično, povem vam: Kar koli ste storili enemu od teh mojih najmanjših bratov, ste meni storili” (Matej 25:40). Če potencialne stranke vedo, da vam je mar za njih in da ste del njihove skupnosti, ne pa nekdo od zunaj, ki želi le razširiti svoje poslovanje, imate prednost pri pridobivanju zvestobe strank.

 O avtorju
Vse pravice pridržane 2022, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Če ste delali tako v velikih kot tudi v malih podjetjih, kaj vam je bilo ljubše in zakaj?
  2. O velikih podjetjih pogosto mislimo, da imajo prednosti večjih finančnih sredstev, več ljudi, ki sodelujejo pri različnih vidikih dela, in finančni vzvod, saj lahko kupujejo izdelke v večjih količinah. Ne slišimo pa pogosto o prednostih, ki jih lahko ponudi malo podjetje. Zakaj menite, da je tako?
  3. Katera od navedenih prednosti malega podjetja se vam zdi najpomembnejša?
  4. Ali menite, da je možno, tudi če delate v večji korporaciji, prizadevati si za vključitev nekaterih prednosti, ki jih lahko ponudi malo podjetje? Pojasnite svoj odgovor.

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate)

Pregovori 2:6; 19:20; 27:23; Matej 7:12; Luka 6:31; 1 Tesaloničanom 2:7-12

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!