Menu

Avtor: Rick Boxx – V svoji bančni in svetovalni karieri sem številnim podjetjem v težavah pomagal, da so postala dobičkonosna. V zadnjem času je veliko podjetij propadlo in mnoga druga se trudijo po svojih najboljših močeh, da bi preživela. Rad bi predstavil pet korakov, ki lahko vašemu podjetju pomagajo, da postane finančno stabilno in začne cveteti.

1. Spoznajte stanje svojih čred. Poznati morate pravo tržno vrednost svojih sredstev, imeti natančen obračun vseh dolgov in obveznosti ter imeti pregled nad svojim trenutnim denarnim tokom, vključno s prihodki in odhodki v zadnjem mesecu. Pregovori 27:23 nas učijo: “Skrbno pazi na obraze svoje drobnice, bodi s srcem pri čredah.” To očitno velja za dobro počutje ljudi, ki delajo za vas, saj so ti vaše največje premoženje. Vendar so enako pomembne tudi vaše finance. Če nimate natančnih finančnih podatkov, takoj poiščite dobrega knjigovodjo! Brez dobrih finančnih informacij so vaše možnosti za preživetje majhne.

2. Zberite gotovino. Podjetjem v težavah vedno primanjkuje gotovine. Mnoga podjetja imajo neproduktivna ali premalo produktivna sredstva. Naj vam predlagam dva načina za zbiranje gotovine. Prvič, veliko podjetij ima premalo izkoriščeno opremo ali zaloge ali pa terjatve, ki jih je mogoče pretvoriti v gotovino. Drugič, začnite zmanjševati nepotrebne stroške. V 2. Mojzesovi knjigi 4:2 je Bog rekel Mojzesu: “Kaj je v tvoji roki?” Rekel je: “Palica.” Bog je Mojzesovo neproduktivno sredstvo – njegovo palico – uporabil kot produktivno orodje, ki je osupnilo faraona, egipčanskega kralja. Kaj imate v lasti, kar lahko Bog uporabi, da bi vašemu podjetju zagotovil prepotreben dotok gotovine?

3. Predvidevajte realistično prihodnost. Brez finančnega načrta boste še naprej prekomerno trošili ali pa ne boste dosegli svojih prodajnih ciljev. Če je vaše podjetje v težavah, si prizadevajte prepričati upnike, da sodelujejo z vami in oblikujejo alternativne plačilne strategije, da boste lahko še naprej poslovali. To pa zahteva, da sestavite realističen načrt za svoje podjetje. Pregovori 21:5 nas poučujejo: “Zamisli pridnega prinašajo vedno dobiček, kdor je zaletav, pa je vedno v pomanjkanju.” Vaš načrt mora biti konservativna ocena, ki temelji na trenutnih prodajnih številkah. Če strukturo stroškov in odplačevanje dolga gradite na razumnih prodajnih številkah, imate možnost, da dosežete svoje cilje.

4. Komunikacija. Ko so me zaposlili za izterjavo slabih ali neplačanih posojil v banki, ki je bila na robu preživetja, sem se naučil ceniti tiste, ki so odkrito komunicirali z mano. Ljudje zaradi sramu ali negotovosti pogosto nočejo odkrito spregovoriti o svojih težavah z upniki. Vendar to samo ovira možnosti za uspeh, namesto da bi pomagalo. Če je nekdo odkrit z mano, mu lahko pomagam oblikovati načrt odplačevanja. Za tiste, ki se mi “poskušajo izviti”, pa običajno postanem neuklonljiv. Pismo Efežanom 4:25 nas opozarja: “Zato opustite laž in govorite resnico vsak s svojim bližnjim, saj smo med seboj deli enega telesa.” Če imate težave v poslovanju, pustite ponos in odkrito komunicirajte s svojimi upniki.

5. Osredotočite se na stranke. Odkar je svetu zavladala pandemija, so nekatere restavracije, kamor zahajam, svojo postrežbo dvignile na mnogo višjo raven. Zavedajo se, da je njihovo preživetje odvisno od tega, ali bodo ohranile oz. še povečale število zadovoljnih strank. Ko se podjetje bori za preživetje, je toliko nujnih zadev, da zlahka spregledate razlog, zaradi katerega ste pravzaprav začeli s poslovanjem – da bi zadovoljili potrebe svojih strank. Kot pravi Pismo Rimljanom 15:2: “Vsak izmed nas naj skuša ugoditi bližnjemu, in sicer v njegovo dobro in njegovo izgraditev.” Da bi preživeli, morate sprejeti ukrepe, o katerih smo razpravljali, vendar morate nekako najti tudi čas in energijo, da ugodite svojim strankam.

O avtorju
Vse pravice pridržane 2022, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Kako ocenjujete trenutno stabilnost svojega podjetja ali organizacije? Je uspešna ali pa se bori za preživetje? Kako so pandemija in omejitve, ki so jo spremljale, vplivale na vaše podjetje?
  2. Ali je denarni tok v vašem podjetju problem – ali je morda bil problem v preteklosti? Katera sredstva imate morda na voljo, ki bi jih lahko prodali in pretvorili v denarna sredstva za takojšnje ali prihodnje potrebe?
  3. Večina od nas bi najraje poslovala po optimističnem, najboljšem možnem scenariju, vendar je v težavnih časih običajno najbolje oblikovati razumne, celo konzervativne napovedi. Kako naj torej poskušamo napovedati realistično prihodnost?
  4. Zakaj menite, da je odnos do strank pogosto prva žrtev, ko so podjetja v težavah? Kako se lahko izognemo tej pogosti pasti? Katere so pozitivne posledice vztrajanja pri tem, da se vedno osredotočamo na najboljše interese strank?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, preberite naslednje odstavke (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

Pregovori 11,14; 11,24-25; 12,1; 12,15; 14,4; 15,22; 15,32; 16,20; 18,15; 19,20; 22,3; 28,20

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!