Avtor: Stephen R. Graves  Ni pomembno, kaj je narobe. Ne glede na to, ali imate vročino, zlomljeno roko ali manjkajočo okončino, se obisk pri zdravniku vedno začne na enak način. Po čakanju vas popeljejo v prazno sobo in vas prosijo, da se usedete na preiskovalno mizo, prekrito z najglasnejšo (vsaj tako se vam zdi) papirnato prevleko na svetu. Nato se začne pregled. Ne glede na to, kakšni so vaši simptomi, medicinska sestra vedno preveri iste osnovne stvari – temperaturo, krvni tlak in pulz. Teh nekaj meritev t. i. vitalnih funkcij zdravniku takoj pokaže vaše splošno zdravstveno stanje. 

PLPD: V poslovnem in poklicnem svetu je kratica PLPD podobna vitalnim funkcijam, ki jih zdravnik izmeri vsakič, ko pridete na pregled. Kratica predstavlja Proizvod, Ljudi, Postopek in Dobiček. Tako kot temperatura, krvni tlak in pulz zdravniku pokažejo vaše splošno zdravstveno stanje, tudi PLPD dobremu svetovalcu pokaže splošno stanje vašega podjetja. Ne glede na to, ali gre za trženjske izzive, upad prodaje ali pa vam grozi stečaj, vemo, da če je nekaj narobe, moramo to podrobneje raziskati. 

Na področju organizacijskega zdravja so elementi kratice PLPD služili kot stalne točke za razpravo in razločevanje skozi vso mojo kariero svetovalca. Vsakič, ko sodelujem z vodjem ali organizacijo, ki želi izboljšati rast, se posvetimo proučevanju moči in trajnosti vsakega od teh elementov. 

Peti element – moč namena: Z leti pa sem v svojem pristopu k tem pogovorom naredil pomemben premik. Še vedno se ukvarjam s tradicionalnimi štirimi elementi, vendar ti zdaj predstavljajo drugi del naše obravnave. Način, kako se lotevamo stvari, kot so Proizvod in Postopek, usmerja in celo določa peti element: Namen. Namen govori o tem, zakaj organizacija obstaja. Presega “kaj” in “kako” ter se dotakne nečesa globljega – če nekaj globljega dejansko obstaja. 

Namen mora biti naše izhodišče in sidro. O namenu lahko razmišljamo tudi s temi vprašanji: “Zakaj vaša organizacija obstaja? Kakšen je razlog za vaš obstoj?” Ali lahko odgovorite na ta vprašanja? Ali ste o njih razmišljali? Ne glede na to, kakšen je vaš odgovor, mora biti vaš cilj več kot le izdelek, storitev ali dobiček. V njem bi moralo biti zajeto bistvo tega, kar vas motivira in žene k delu – in to k dobremu delu. 

Pravilno zasnovan namen je močna sila za oblikovanje organizacije. Na podlagi tega oblikujete proizvode, gradite postopke in vodite ljudi. Usmerja celo to, kako razmišljate o dobičku in kako ga uporabljate. Za razliko od drugih zgoraj naštetih elementov ima namen potencial trajnosti. Tržne razmere vas lahko prisilijo v spremembo ponudbe. Tehnologija lahko spremeni vaše postopke. Demografski premiki lahko narekujejo vaš pristop do delovne sile. Namen pa ne le presega te spremembe, ampak tudi oblikuje vaš odziv nanje. 

Če ste verna oseba in sledite Jezusu Kristusu, lahko o namenu razmišljate takole: začne se s služenjem Gospodu in nato s služenjem drugim. Pismo Kološanom 3:23-24 pravi: “Kar koli že delate, delajte iz srca, kot da delate za Gospoda, ne za ljudi, saj veste, da boste v povračilo prejeli dediščino od Gospoda.” Naš namen bi se moral začeti z uporabo naših darov in sposobnosti v Božjo slavo. 

Če želimo biti učinkoviti kot Kristusovi poslanci, po katerih Bog druge ljudi kliče k spravi z Njim (glej 2 Korinčanom 5:20), si moramo prizadevati, da bomo drugačni od konkurentov, ki nimajo takih načel in niso zavezani Bogu. Naše odločitve in dejanja naj se ujemajo z Jezusovo zapovedjo: “Takó naj vaša luč sveti pred ljudmi, da bodo videli vaša dobra dela in slavili vašega Očeta, ki je v nebesih” (Matej 5:16). Kakšen večji namen bi lahko imeli? 

O avtorju
© 2023. Dr. Stephen R. Graves samega sebe opisuje kot organizacijskega stratega, pragmatičnega teologa in socialnega kapitalista. Svetuje vodstvenim delavcem in lastnikom podjetij, pa tudi mladim, ki svojo podjetniško pot šele začenjajo. Je avtor številnih knjig in mnogih člankov ter javni govornik. Njegova spletna stran je www.stephenrgraves.com. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Ali ste kdaj razmišljali o tem, da zdravnik vedno, ko greste na pregled oz. kadar ste bolni, preveri vaše vitalne funkcije – krvni tlak, temperaturo in pulz? Kaj bi si mislili, če zdravnik ne bi opravil teh pomembnih telesnih meritev? 
  2. Kaj pa to, kar gospod Graves opisuje kot kratico PLPD – Proizvod, Ljudje, Postopek in Dobiček? Ali so to področja meritev, ki jih vi in vaše podjetje pogosto upoštevate pri ocenjevanju, kako dobro deluje organizacija? Kaj se zgodi, če odkrijete slabosti na enem ali več teh področij za ocenjevanje splošnega zdravja podjetja? 
  3. Kako pogosto po vašem mnenju organizacije v redne ocene uspešnosti vključujejo peti element – namen? Kako bi opredelili ali opisali namen svojega podjetja? Ali menite, da je ta jasen vsem, ki so vključeni v organizacijo? Pojasnite svoj odgovor. 
  4. Po mnenju avtorja velja za učence Jezusa Kristusa, zlasti tiste na vplivnih položajih, da bi moral biti pomemben del njihovega splošnega namena častiti in prinašati slavo Bogu ter služiti drugim na način, ki služi kot pozitivno pričevanje o Gospodu in sporočilu evangelija. Ali se s tem strinjate? Zakaj ali zakaj ne? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko s klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate) Psalm 37:3-6; Pregovori 3:5-6; Matej 6:19-21; 6:33; 1 Korinčanom 10:31; Kološanom 3:17 

Izziv 

Če ste privrženec Jezusa Kristusa, koliko vaša vera vanj vpliva na vaš pristop k delu? Če menite, da je to področje, ki ga je treba izboljšati, bodisi poklicno bodisi osebno, koga bi lahko prosili za pomoč pri oblikovanju izjave o namenu, ki bi usmerjala vaše odločitve in dejanja na način, ki bi bil Bogu v slavo? Razmislite o tem, da določite čas in kraj, kjer bi se lahko o tem pogovorili. 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!