Avtor: Rick Box

(Opomba urednika: To je prvi od dveh člankov o tem, kako ustanoviti podjetje na Božji način.)

Če ne štejemo voščilnic, strgal za led in časopisov, ki sem jih prodajal kot otrok, je bilo prvo podjetje, ki sem ga ustanovil, agencija za izposojo avtomobilov. Ko sem to podjetje likvidiral, sem se zavezal, da ne bom nikoli več ustanovil novega podjetja. Takrat sem začel spoznavati, da če želite Boga dobro nasmejati, mu povejte svoje načrte – Njegovi načrti se namreč močno razlikujejo od vaših. Od takrat sem bil namreč vključen v ustanovitev vsaj sedmih zagonskih podjetij!

Ljudje, ki spremljajo trende na trgu, poročajo, da je bilo od začetka pandemije covida-19 ustanovljenih več kot milijon podjetij. Zato se zdi primerno, da v Ponedeljkovi mani obdelamo, kaj nam Sveto pismo pove o “ustanavljanju podjetij na Božji način”.

Prvo načelo, ki si ga velja zapomniti, ko ustanavljate novo podjetje, je: sledite Božjemu klicu in vodstvu namesto svojemu lastnemu načrtu. Nato ravnajte v skladu s tem. Kot nas učijo Pregovori 19:21: “V človekovem srcu je veliko načrtov, uresniči pa se Gospodov sklep.”

Ko sem bil star 25 let, sem zapustil svojo službo v javnem računovodstvu in poskušal ugotoviti, kaj si želim početi naprej. Slišal sem za nov koncept, imenovan Rent-a-Wreck (Najemi razbitino). Zdelo se mi je, da je to prelomna zamisel, zato sem ustanovil lastno agencijo za najem rabljenih avtomobilov. Sploh mi ni prišlo na misel, da bi prosil Boga za vodstvo in Ga vprašal, ali je to po Njegovem mnenju dobra ideja.

Če dobro premislim, je bil moj edini resnični cilj zaslužiti veliko denarja. Ničesar nisem vedel o najemu avtomobilov, niti mi to ni bila strast, tako da nisem imel utemeljenega odgovora na vprašanje (drugo načelo!): “Zakaj naj bi to podjetje obstajalo?” Pregovori 20:5 nas učijo: “Nasvet je v človekovem srcu globoka voda, razumen človek ga zajame.” Če razmišljate o ustanovitvi podjetja, razmislite: “Zakaj naj bi to podjetje obstajalo?” Če je vaš edini odgovor to, da bi radi dobro zaslužili, si poiščite boljši namen za svojo kariero.

Ko so mojemu sinu postavili diagnozo avtizma, sem se skupaj s skupino drugih staršev odločil ustanoviti šolo za otroke s posebnimi potrebami. Nekateri strokovnjaki so bili mnenja, da lahko ustanovimo šolo za otroke z učnimi težavami ali pa šolo za avtiste, ne moremo pa služiti obema.

Kot starši smo se zgražali nad tem, da bi sprejeli tak zaključek. Trajalo je nekaj mesecev, vendar smo na koncu ugotovili, da so imeli strokovnjaki prav in da ne moremo učinkovito opravljati obeh dejavnosti. In tako smo odkrili tretje načelo: Ko začneš poslovati, določi, komu boš služil. Tako smo razvili šolo za učence z učnimi težavami, čeprav nekaj naših otrok nikoli ne bi moglo obiskovati te šole. Ta šola je od takrat pomagala več kot 1000 otrokom.

Matej 6:24 uči: “Nihče ne more služiti dvema gospodarjema: ali bo enega sovražil in drugega ljubil, ali pa se bo enega držal in drugega zaničeval. Ne morete služiti Bogu in mamonu.” Vaše podjetje mora imeti usmerjeno občinstvo. Pomanjkanje jasno premišljene poslovne usmeritve lahko povzroči, da boste šli v preveč različnih smeri in ne boste ustrezno služili nobeni od svojih predvidenih strank.

Naslednji teden bomo obravnavali tri dodatna svetopisemska načela za ustanovitev podjetja.

O avtorju
Vse pravice pridržane 2022, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Ali ste že kdaj ustanovili svoje podjetje ali ste pomagali komu drugemu pri ustanovitvi podjetja? Če da, kakšna je bila ta izkušnja za vas?
  2. Kako bi predlagali, da nekdo poskuša ugotoviti in slediti Božjemu vodstvu pri ustanavljanju novega podjetja ali celo pri večji spremembi poklicne poti?
  3. Kakšen je vaš odziv na vprašanje: “Zakaj naj bi to podjetje obstajalo?” – ali menite, da veliko ljudi daje odgovoru na to vprašanje prednost, ko poskušajo ustanoviti podjetje?
  4. Zakaj menite, da mora podjetje jasno razumeti, kdo so njegove stranke – namreč, kdo so tiste osebe (ali subjekti), katerim namerava služiti?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

Psalm 37:3-6; Pregovori 3:5-6; Efežanom 2:10; Kološanom 3:17; 3:23-24

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!