Avtor: Stephen R. Graves – Ena mojih najljubših svetopisemskih knjig so Pregovori in ena vrstica se mi je še posebej vtisnila v spomin: “Brez videnja ljudstvo podivja” (Pregovori 29:18). Ko knjiga Pregovorov omenja “videnje” oz. vizijo, s tem misli na sporočilo, kakršnega poda prerok. Menim pa, da to načelo ni omejeno na starozavezne preroke. Ljudje, kjerkoli že so, potrebujejo prepričljivo vizijo, s katero lahko premostijo prehod iz današnje realnosti v jutrišnji dan.

Uporabiti moramo domišljijo – predstavljati si, kaj vse je možno. Domišljija lahko služi kot gnojilo za upanje. Učinkoviti voditelji morajo ustvariti organizacijsko vizijo. Ljudje potrebujejo prepričljivo sliko tega, k čemur stremijo, preden lahko svoje delo res dobro opravljajo. Kot je zapisal poslovnež in pisec Alvin Toffler: “Misliti moraš na velike stvari, medtem ko delaš majhne stvari, tako da gredo vse te majhne stvari v pravo smer.” To velja za organizacije vseh vrst in velikosti.

Kdo smo kot organizacija? Kaj je naš namen? Kaj želimo doseči? To so zahtevna vprašanja, na katera morajo voditelji odgovoriti – kot so pokazali odzivi na podcast s temo majhnih skupin v cerkvi. Eden od piscev je pripomnil: “Vaša majhna skupina bo umrla počasne, samozadovoljne, celo prisrčne smrti – če ne bo imela usmeritve.” Enako utegne veljati za vsako podjetje in neprofitno organizacijo.

V eni svojih knjig je pisec Peter Block zapisal: “Vaša vizija ni avtokarta, ampak kompas.” Morda vam lahko pomagam in vas usmerim v pravo smer, ko oblikujete organizacijsko vizijo za vaše ljudi:

Postavite vprašanje “Kaj če…”. Kakšen vpliv si želite, da bi imeli? Vzemite si časa in s svojimi ključnimi ljudmi organizirajte “možgansko nevihto”, s katero boste iskali odgovore na to vprašanje. Kakšen učinek bi bil, če bi se vaše sanje in cilji izpolnili?

“Kaj če…?”

Kaj če bi oblikovali prodorno vizijo, kako boste štafeto svojega podjetja oz. organizacije predali naslednji generaciji? V časih, ko se mnogi okoli nas spopadajo s hudimi težavami, kaj če bi vaša družba želela doseči več kot pa le dobiček? Kaj če bi postala glasnik sodelovanja in pomagala trem ali štirim drugim organizacijam v skupnosti, morda celo z združevanjem sredstev za splošno dobro?

Ustvarite nekaj “hrbtnega vetra”. O konceptu “hrbtnega vetra” sem pisal že drugje – gre za to, da potrebujete nekaj gonilne sile, ki bo delovala vam v prid. Ali se kje kažejo znaki hrbtnega vetra? Morda boste razširili svoj tim s ključno osebo? Ali pa oblikovali novo vizijo svojega poslanstva? Kako se boste postavili, da te hrbtne vetrove kar se da dobro izkoristite? Ali obstajajo še drugi hrbtni vetrovi, druge vrste gonilne sile, ki jo potrebujete, da zadovoljivo odgovorite na svoje vprašanje “Kaj če…”? Kako jih ulovite?

Razjasnite vizijo. Eden od starozaveznih prerokov, mož po imenu Habakuk, je prejel od Boga vizijo in navodila, kako jo uporabiti: “Zapiši videnje in jo razločno vreži na plošče, da se lahko bere” (Habakuk 2:2, prosti prevod). Večinoma morajo vaši ljudje vizijo dodobra spoznati, preden se lahko z njo poistovetijo. Zato jim jo posredujte redno in na jasen, razumljiv način, tako da si jo je lahko zapomniti.  

Pogosto je voditeljem njihova vizija jasno pred očmi, pač pa je iz določenih razlogov ne uspejo prenesti na druge okoli sebe. Jasno si predočite vizijo, nakar jo prenesite na druge. Take vrste navdih lahko ustvari val – naraščajoče gibanje okoli vas. Jonathan Swift je rekel: “Vizija je umetnost tega, da vidimo, kar je drugim nevidno.” Kot voditelj imate odgovornost, da vizijo spravite iz svoje glave in v srca svojih ljudi.

O avtorju Dr. Stephen R. Graves samega sebe opisuje kot organizacijskega stratega, pragmatičnega teologa in socialnega kapitalista. Svetuje direktorjem in lastnikom podjetij, pa tudi mladim, ki svojo podjetniško pot šele začenjajo. Je avtor številnih knjig in mnogih člankov ter predavatelj. Njegova spletna stran je www.stephenrgraves.com.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Kako bi opredelili “vizijo”? Kaj vam osebno pomeni imeti vizijo?
  2. Kaj pomeni imeti organizacijsko vizijo? Ali ima vaša družba oz. organizacija v tem trenutku jasno oblikovano vizijo? Razložite svoj odgovor.
  3. Zakaj menite, da je pomembno, da voditelj ne le poseduje jasno izdelano vizijo, ampak da jo tudi zna učinkovito prenesti na druge?
  4. Kaj se po vaših izkušnjah zgodi, kadar je ljudem predstavljena nova vizija, nakar jo začnejo sprejemati in izvajati? Ali ima vera kakšno vlogo v oblikovanju in izvajanju organizacijske vizije? Ali naj bo Bogu dovoljeno, da sodeluje? Zakaj ali zakaj ne?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net): 

Psalm 74:9; Pregovori 16:3; 16:9; 19:21; 20:24; 29:19; Matej 9:37-38; Luka 10:2; Janez 13:12-17

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!