Menu

 Avtor: Rick Boxx Na začetku svoje bančniške kariere sem dobil zahtevno nalogo, da sem moral enemu naših klientov sporočiti, da se je naš odbor za posojila odločil zavrniti njegovo prošnjo za posojilo. Po srečanju s tem človekom sem mislil, da sem mu to slabo novico sporočil z blagostjo in razumevanjem. 

Kmalu pa sem ugotovil, da imamo problem. Naslednji dan me je klient poklical in vprašal: “Kdaj lahko prevzamem ček za posojilo?” Zavzdihnil sem sam pri sebi, saj sem se zavedel, da moram odločitev banke sporočiti ponovno, tokrat bolj neposredno in odločno. 

V proces komuniciranja je vključenih veliko mehanizmov, vendar ga en preprost model povzame takole – s temi bistvenimi deli: pošiljatelj (oz. sporočevalec), sporočilo, prejemnik (oz. prejemnik sporočila) in povratna informacija (oz. odziv prejemnika). Pošiljatelj na nek način posreduje sporočilo predvidenemu prejemniku, bodisi osebno, pisno ali pa v vizualni ali slušni obliki. Nato se prejemnik (vsaj tako pričakujemo) odzove na podoben način, da potrdi prejem sporočila. 

Eden od načinov, kako opredelimo komunikacijo, kot rad reče neki moj prijatelj, je “uspešna izmenjava pomena”. Z drugimi besedami, pošiljatelj in prejemnik se strinjata o tem, kaj je bilo povedano, in o nameravanem pomenu. Kadar do tega ne pride, je komunikacija neuspešna. 

To se je zgodilo pri moji interakciji z bančnim klientom. Jaz sem mislil eno, klient pa je slišal in razumel nekaj povsem drugega. Dramatik George Bernard Shaw je pripomnil takole: “Največja težava pri komunikaciji je iluzija, da je do komunikacije prišlo.” 

Kaj je rešitev? Kako smo lahko prepričani, da bomo dosegli uspešno izmenjavo pomena? Lahko bi se udeležili številnih tečajev o teoriji in načelih komuniciranja, vendar je eden najboljših virov za učenje učinkovitega komuniciranja branje Svetega pisma. Tukaj je nekaj spoznanj iz njega: 

Govorite resnico. Za sporočanje težkih novic, čeprav se to morda zdi zahtevno, so potrebni neposrednost, resnica in sočutje. Takole nas uči Zaharija 8:16 v Stari zavezi Svetega pisma: “To so stvari, ki jih opravljajte: drug z drugim govorite resnico, pri vaših mestnih vratih sodite po resnici in pravici za mir.” 

Komunicirajte sočutno. Če nismo previdni, je lahko govorjenje resnice brez sočutnosti enako boleče, kot če nekoga udarimo s kladivom. Zato si moramo prizadevati, da resnico, ki jo moramo posredovati, prenesemo z ustrezno občutljivostjo, ne da bi jo pri tem ogrozili. “Tako ne bomo več nedorasli otroci, ki jih premetava in kot valove razburka vsak veter nauka v človeški zvijačnosti in pretkanosti, v blodnem zavajanju. Pač pa živimo iz resnice v ljubezni, da bomo v vsem rastli vanj, ki je glava, Kristus” (Efežanom 4:14-15). 

Resnica vodi v svobodo. Sporočanje nezaželenih novic je ena najtežjih nalog, ki jih moramo opraviti. Odnosi so pomembni in slaba novica lahko ogrozi dragocene odnose. Vendar ljudem naredimo medvedjo uslugo, če jim skušamo resnico prikriti ali jo izraziti na način, ki bi ga zlahka napačno razumeli. Jezus je svojim učencem glede Božje Besede dejal: “In spoznali boste resnico in resnica vas bo osvobodila” (Janez 8:31-32). Resnica nas bo vedno osvobodila. 

O avtorju
Vse pravice pridržane 2024, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Kako bi opredelili pojem komunikacija? Kako bi opisali, kaj pomeni učinkovito komuniciranje, preden ste prebrali to Ponedeljkovo mano? 
  2. Ste že kdaj doživeli, da je neka oblika komunikacije med vami in nekom drugim klavrno spodletela? Opišite to situacijo in kako ste se spopadli z njo, ko je pomanjkljiva komunikacija prišla na dan. 
  3. Zakaj je učinkovito in uspešno komuniciranje tako pomembno, bodisi na delovnem mestu, doma ali pri katerih koli vsakodnevnih dejavnostih in odnosih? Katere so nekatere težave, velike in majhne, ki lahko nastanejo zaradi pomanjkljive komunikacije? 
  4. Ali verjamete, da je treba vedno govoriti resnico, tudi če je to zelo težko storiti? Ali vam pridejo na misel okoliščine, v katerih bi bil najboljši pristop, če ne bi govorili resnice ali če ne bi bili popolnoma resnicoljubni? Pojasnite svoj odgovor. 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko z enim klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate): Pregovori 10:20-21; 11:1; 12:14; 12:17; 12:19; 12:22; 15:1-2; 16:11; 17:27; 18:13; Janez 1:17; 8:36 

Izziv za ta teden 

Ta teden si vzemite nekaj časa in razmislite, kako učinkoviti ste kot sporočevalec. Ali si vzamete čas, da se prepričate, da je to, kar poveste drugim, izraženo jasno, resnicoljubno ter občutljivo in sočutno? 

Določite si čas za srečanje z zaupanja vrednim prijateljem in ga vprašajte, ali prepozna področja, na katerih bi morda morali izboljšati svoje komunikacijske spretnosti – ali morate delati na doseganju “uspešne izmenjave pomena”. 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!