Avtor: Rick Boxx – Ko sem se pred leti udeležil neke državne konference, sem z zanimanjem poslušal vrsto odličnih govornikov. Nekateri med njimi so bili še posebej omembe vredni. Spraševal sem se, kaj je bilo tisto, zaradi katerega so se mi tako močno vtisnili v spomin. Vedel sem, da ni šlo le za njihovo strokovnost. Potem se mi je utrnilo, da so me najbolj prevzeli tisti podjetniki, ki so z nami podelili svojo osebno zgodbo.

To niso bili profesionalni govorniki, ampak ljudje, katerih življenje in delo spreminja stvari na boljše. Nekateri pomembno vplivajo na svet preko svojih izdelkov ali storitev, drugi spreminjajo svoje skupnosti in ves svet s svojo velikodušnostjo. Informacije, ki so jih podajali, so bile odlične, ampak njihove zgodbe – pripovedi o tem, kaj se dogaja preko njihovih podjetij – so bile tiste, ki so se dotaknile src ljudi v občinstvu.

Ko sem se oziral po dvorani, sem dobil vtis, da so mnoge voditelje, ki so se udeležili konference, močno motivirale zgodbe, ki so jih slišali. Pomislil sem, da bodo verjetno prihodnje leto imeli povedati svež snop zgodb, vključno z nekaterimi zgodbami tistih, ki so bili spodbujeni letos.

Zakaj so zgodbe tako učinkovite? Eden od razlogov je, da podajo sliko, lahko bi rekli “besedno podobo”, načel in prakse, ki jo poskušamo posredovati. Eno je biti močno navdušen nad nekim izdelkom, storitvijo ali celo idejo. Mnogo bolje pa je, da pokažemo – skozi moč zgodbe – zakaj so pomembne. Zgodbe ustvarjajo v naših mislih podobe, preko katerih zaživijo sicer neotipljivi pojmi.

Ta strategija pripovedovanja zgodbe nikakor ni nova. Celo Sveto pismo, napisano pred tisoči let, pogosto uporablja zgodbe za sporočanje svojih brezčasnih resnic. Eden od odstavkov celo izrecno pravi: “Zahvaljujte se Gospodu, ker je dober, ker na veke traja njegova dobrota. Tako naj povedo Gospodovi rešenci” (Psalm 107:1-2, prosti prevod).

Ko je Jezus Kristus živel Svoje življenje Služabnika na Zemlji, je poznal vpliv, ki ga imajo zgodbe. Zakaj menite, da si od vsega Njegovega učenja, ki je zapisano v štirih evangelijih Mateja, Marka, Luka in Janeza, večina od nas najbolje zapomni Njegove zgodbe, ki jih je imenoval tudi prilike? Na primer, celo v današnjem, vedno bolj posvetnem svetu pogosto omenjajo “dobrega Samarijana”, o katerem govori deseto poglavje Lukovega evangelija.

Ta svetopisemska zgodba govori o judovskem možu, ki so ga ob cesti pretepli roparji in ga pustili ležati kar tam, da bi umrl. Dva religiozna voditelja sta ga videla, ampak namesto da bi se ustavila, sta prečkala na drugo stran ceste in šla mimo. Samarijan, iz rodu ljudi, ki so jih Judje sovražili, pa se je ustavil in mu ne le obvezal rane, ampak tudi plačal prenočišče, kjer bi se lahko odpočil in pozdravil.

Še danes pogosto slišimo v novicah, da govorijo o “dobrem Samarijanu”, ki se nesebično – morda celo požrtvovalno – ustavi, da bi nudil pomoč nekomu, ki je v veliki stiski. Jezus je to zgodbo uporabil kot ilustracijo tega, čemur je rekel “dve največji zapovedi”: “Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, z vso dušo, z vso močjo in z vsem mišljenjem, in svojega bližnjega kakor samega sebe” (Luka 10:27).

Ob koncu zgodbe je Jezus vprašal: “Kaj se ti zdi, kateri od teh treh je bil bližnji tistemu, ki je padel med razbojnike?” (Luka 10:36). Povedal je še mnogo drugih nepozabnih prilik, neminljivo moč zgodb pa lahko razberemo že iz tega enega primera. Kaj se lahko iz tega naučimo? Preprosto: Če želite navdihniti druge ljudi k še večjim dosežkom, podelite z njimi svojo zgodbo.

O avtorju
Vse pravice pridržane 2021, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Se lahko identificirate z zamislijo, da bi drugim posredovali pomembne pojme in misli s prepričljivo zgodbo? Ali lahko navedete primer, ko vam je nekdo drugi povedal zgodbo, ki vam je ostala v spominu dolgo po tem, ko je ta človek končal?
  2. Kdo je najboljši pripovedovalec zgodb, kar jih poznate? Kako učinkoviti ste vi v pripovedovanju zgodb, da bi s tem prenesli drugim svoje misli? Kaj so nekateri izzivi tega, da postanemo oziroma smo učinkoviti pripovedovalci zgodb?
  3. Pogosto najboljše zgodbe niso tiste, ki jih ponavljamo, ker smo jih slišali od drugih, ampak tiste, ki jih črpamo iz lastnega življenja in izkušenj. Zakaj menite, da je tako?
  4. Kaj so nekateri načini, kako lahko izbrusite svoje sposobnosti v uporabljanju zgodb, še posebej, kadar poskušate ljudi prepričati, da razmislijo o nečem, kar vam je zelo pomembno, in za kar menite, da bi tudi njim veliko pomenilo?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, preberite naslednje odstavke (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

5 Mojzes 6:4-9; Matej 7:24-27; Luka 4:1-13; 5:17-26; 8:1-15; Janez 20:10-18

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!