Avtor: Rick Boxx – Pred kratkim mi je mlad bančnik povedal, da so ga najeli, da bi se vključil v skupnost z mreženjem – navezovanjem stikov s potencialnimi strankami. Vendar ni bil prepričan, kako se tega lotiti. Zato se mi je zdelo, da bi bilo koristno razmisliti o uspešnih strategijah za mreženje, skupaj z ustreznimi svetopisemskimi načeli.
Prvi korak, ki si ga naj zapomnimo pri mreženju, je biti ciljno usmerjen. Veliko skupin in priložnosti za mreženje je lahko izguba časa, ker niso pravilno usmerjene. Prišel sem do spoznanja, da so bile moje najboljše stranke v bančništvu finančni direktorji in glavni računovodje. Kot nekdanji certificirani računovodja sem se pridružil združenju računovodskih strokovnjakov, kar mi je pomagalo usmeriti se na najboljše potencialne kandidate in mi prineslo veliko novih strank.
Pregovori 12:26 nas učijo: “Pravični pusti, da ga njegov bližnji poučuje, pot krivičnih pa jih zapeljuje.” Če želite, da bo vaše mreženje plodno, pametno izbirajte svoje skupine in prijatelje.
Ko gre za mreženje, obstaja veliko skupin, ki se jim lahko pridružimo, vendar najboljše rezultate običajno dosežemo s pomočjo drugega koraka k uspešnemu mreženju: Vključevanje. Skupine za mreženje, storitveni klubi in druge na skupnost orientirane skupine potrebujejo vodstvo. Ljudje, ki so pripravljeni aktivno sodelovati, so običajno opaženi. Ko se vključite, lahko pozornost, ki jo prejmete, pripelje do novih poslovnih priložnosti. S sodelovanjem v vodstveni vlogi boste postali bolj znani – in če boste dobro služili – tudi bolj zaupanja vredni.
V 1. Pismu Timoteju 3:13 piše: “Tisti, ki diakonsko službo dobro opravljajo, si namreč pridobijo lep položaj in veliko zaupnost v veri v Kristusu Jezusu.” Če želite čas, porabljen za mreženje, kar se da dobro izkoristiti, prevzemite vodilno vlogo.
Tretji korak k plodnemu mreženju so medčloveški odnosi. Če ste sodelovali v številnih priložnostih za mreženje, ste verjetno srečali ljudi, ki so bolj transakcijske narave. Vedno dajejo vizitke vsakomur, ki jih vzame, in iščejo načine za promocijo svojih storitev. Vendar jih običajno ne boste videli, da bi se z nekom poglobljeno pogovarjali in gradili pristen odnos.
Vsi običajno raje poslujemo z ljudmi, ki jih poznamo in ki jim zaupamo. To zaupanje lahko najbolje gradite z osebnimi odnosi. V Pregovorih 22:11 piše: “Ljubitelj čistega srca in prijaznih ustnic ima za prijatelja kralja.”
Četrti korak je biti radoveden. Na tem področju mi je pomagala moja zelo družabna žena Kathy. Po naravi se zanima za ljudi in vedno postavlja vprašanja, da bi o njih izvedela več. Kathy me je naučila, da naj se pozanimam za družine, hobije in delo drugih ljudi, vendar se ne smem ustaviti pri tem. Naučila me je tudi, da moram biti radoveden, kaj jih motivira, in poskušati odkriti njihove strasti. Pismo Hebrejcem 13:2 nas uči: “Ne pozabite na gostoljubnost. Ker so bili nekateri gostoljubni, so namreč pogostili angele, ne da bi se zavedali.”
Zadnji korak za uspešno mreženje je zadovoljevanje potreb drugih. Vsakdo ima potrebe, vendar je za njihovo prepoznavanje treba poskušati razumeti ljudi in pozorno prisluhniti njihovim največjim težavam. Pismo Efežanom 4:29 nas uči: “Nobena umazana beseda naj ne pride iz vaših ust, marveč le dobra, da bi bila ob potrebi v izgrajevanje, da bi podelila milost tistim, ki poslušajo.” Ko prisluhnete in spoznate potrebe drugih, storite vse, kar lahko, da bi služili njihovim potrebam.
O avtorju
Vse pravice pridržane 2025, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments” (Trenutki za integriteto), ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.
Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.
Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]
Vprašanja za diskusijo in razmislek
- Kako pomembno je mreženje za vaše delo? Je to nekaj, v čemer uživate, ali nekaj, čemur bi se raje izognili? Pojasnite svoj odgovor.
- Ko poskušate navezovati stike z ljudmi v poslovne ali poklicne namene, kako učinkoviti ste v osredotočanju na vrsto ljudi, ki jih želite spoznati?
- Kako enostavno je za vas vključevanje v skupine ali organizacije, tiste, ki vas še posebej zanimajo? Katere so nekatere ovire, ki vam preprečujejo, da bi se kot aktivni udeleženec bolj angažirali?
- Dva od navedenih korakov mreženja sta radovednost in zadovoljevanje potreb drugih. Kako bi ju lahko povezali na ploden in koristen način?
OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko z enim klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate): Pregovori 27:17; Pridigar 4:9-12; Matej 22:37-40; Janez 13:34-35; Filipljanom 2:3-4
Izziv za ta teden
Mreženje – aktivno iskanje produktivnih odnosov z drugimi – se lahko izkaže za koristno na več načinov. Tudi če niste tako družabni kot nekateri drugi ljudje, je Bog vse nas ustvaril za medsebojne odnose.
Ta teden poskusite razmisliti, kako bi lahko razširili svoje področje vpliva in mrežo ljudi, s katerimi redno komunicirate. Če poznate koga, ki je pri tem boljši od vas, ga prosite za koristne nasvete in predloge.
Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!