Avtor: Robert J. Tamasy – Kako zgradimo uspešno podjetje? O tem je bilo napisano nešteto knjig. Tako imenovani “strokovnjaki” ponujajo številne formule, kako lahko podjetje preseže konkurenco. Vendar pa ti strokovnjaki redko omenjajo določeno besedo, ki lahko prinese ogromno razliko tako za samo podjetje kot za njegove stranke oziroma kupce. Ta beseda je: spoštljivost.
Ena od definicij spoštljivosti je “izkazovanje vljudnosti v odnosu in vedenju do drugih; vljudno ali obzirno dejanje oziroma izraz”. Spoštljivost – ali pomanjkanje spoštljivosti – je lastnost, ki jo hitro opazim, kadar vstopim v neko podjetje, na primer trgovino z živili ali veleblagovnico, zdravniško ordinacijo, kino ali restavracijo.
Žal se zdi, da je šla v današnjem svetu spoštljivost v veliki meri iz mode. Celo preprosto dejanje, kot je držanje vrat drugi osebi pri vstopu v prostor, se nekaterim ljudem zdi žaljivo. To dejanje ni mišljeno kot poniževanje ali podcenjevanje. Je le preprosta gesta, s katero priznavamo prisotnost druge osebe in ji vljudno ponudimo možnost, da vstopi pred nami.
V naši skupnosti je določena trgovina z živili, katere osebje je znano po spoštljivosti. Vedno pozdravijo stranke, vprašajo, ali lahko kako pomagajo, se zahvalijo ob plačilu in celo ponudijo pomoč pri prenašanju nakupov do avtomobila. Druga trgovina z živili, prav tako zelo znana, redko izkazuje takšno prijaznost. Ugibajte, katero teh dveh trgovin raje obiskujem?
Od kod ta razlika? Mnenja sem, da v večini primerov gre za kulturo podjetja – za usposabljanje in pričakovanje, da se vsi zaposleni vedejo na določen, dosleden način. Spoštljivost se ne zgodi po naključju. Najbolj zanimivo je, da je za spoštljivost do drugih potrebno le malo truda, koristi pa so velike.
Mnogi odlomki v Svetem pismu govorijo o spoštljivosti, skupaj s temeljnimi načeli, kako in zakaj naj bo le-ta pomembna v naših odnosih z drugimi. Tukaj je le nekaj izmed njih:
Dajte prednost drugim. S spoštljivim odnosom do drugih jim pokažete, da jih cenite. “Ne delajte ničesar iz prepirljivosti in ne iz praznega slavohlepja, ampak imejte v ponižnosti drug drugega za boljšega od sebe. Naj nobeden ne gleda samo nase, temveč tudi na druge” (Filipljanom 2:3-4).
Ravnajte z drugimi tako, kot želite, da drugi ravnajo z vami. Ko je nekdo vprašal Jezusa, kaj Bog pričakuje od Svojega ljudstva, je ta odgovoril, da odgovor ni zapleten. Poleg zapovedi: “Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, iz vse duše, z vsem mišljenjem in z vso močjo”, je rekel: “Druga pa je tale: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe. Večja od teh dveh ni nobena druga zapoved” (Marko 12:29-31). Ali vi želite, da bi ljudje spoštljivo odgovarjali vam?
Izstopajte v zelo konkurenčnem delovnem okolju. V poslovnem svetu, kjer so dobički pogosto poglavitna stvar in je vse ostalo veliko manj pomembno, lahko z izkazovanjem iskrene skrbi in zanimanja za druge izstopamo – mi in naša podjetja. “… Naj … bodo … prijazni; izkazujejo naj kar največjo krotkost vsem ljudem” (Titu 3:2).
O avtorju
© 2025. Robert J.Tamasy je napisal knjigi Ambasadorji v poslovnem svetu: trajna zapuščina evangelizacije in učenčevstva v organizaciji CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija), Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje, v sodelovanju s Kenom Johnsonom je napisal knjigo Kako živeti življenje s srcem pastirja, skupaj z Davidom A. Stoddardom pa knjigo Mentorstvo s srcem. Vsakih 14 dni objavlja na svojem blogu: www.bobtamasy.blogspot.com.
Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.
Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]
Vprašanja za diskusijo in razmislek
- Pomislite na nek recentni primer, ko je nekdo v poslovnem okolju pokazal iskreno spoštljivost do vas. Kako ste se ob tem počutili? Kako ste se odzvali?
- Kaj pravite, zakaj v mnogih podjetjih spoštljivost ni pomemben del njihove poslovne filozofije? Ste mnenja, da to pomembno vpliva na gradnjo in ohranjanje močne organizacije? Zakaj ali zakaj ne?
- Ali je v vašem podjetju oz. organizaciji iskrena spoštljivost do drugih – ne le do strank in kupcev, ampak tudi do zaposlenih in dobaviteljev – visoko na seznamu prioritet? Razložite svoj odgovor.
- Kaj menite, kako je mogoče spodbujati in gojiti vrednoto spoštljivosti do drugih, zlasti v podjetjih, kjer ta ni na seznamu prioritet?
OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko z enim klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate): Luka 7:36-47; Rimljanom 12:9-13; 12:17-18; Titu 3:2; Jakob 3:17; 1 Peter 3:15-16
Izziv za ta teden
Če bi se ocenili na “lestvici spoštljivosti” od 1 do 10, pri čemer je 1 najnižja in 10 najvišja ocena, kakšna bi bila vaša ocena?
Če menite, da bi ocena vaše spoštljivosti do drugih lahko bila višja, razmislite o načinih, kako bi jo lahko izboljšali. Prosite za nasvet in pomoč nekoga ali majhno skupino, ki ji zaupate. Pri tem boste morda lahko pomagali tudi komu drugemu, ki se prav tako mora izboljšati v spoštljivosti do drugih. Kakor je zapisano v Pregovorih 27:17: “Železo se brusi z železom, človek brusi svojega bližnjega.”
Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!