Avtor: Robert J. Tamasy – “Poslovanje bi bilo toliko lažje, če ne bi bili vključeni ljudje.” Ste to že kdaj slišali ali si kaj podobnega mislili? Če je tako, niste sami, saj je velika večina težav, s katerimi se srečujemo v življenju in pri delu, povezana z ljudmi. Vendar pa izključevanje ljudi očitno ne pride v poštev – in zakaj bi si to sploh želeli?

Pisec in poslovni vodja Max DePree je zapisal: “Ljudje so srce in duša vsega, kar kaj velja. Če ni ljudi, ne potrebujemo vodij. Vodje se lahko odločijo, da se bodo ukvarjali predvsem s premoženjem… ali pa razširijo svoj vplivni krog in izkoristijo priložnost, da zapustijo dediščino, ki prinaša več pomena, izzivov in veselja v življenja tistih, na katere vodje pozitivno vplivajo.”

Podjetje se lahko osredotoča na izdelke, vendar pa so potrebni ljudje, ki te izdelke oblikujejo in izdelujejo. Če je podjetje specializirano za storitve, so spet potrebni ljudje, da jih opravljajo. Vsak od posameznikov, s katerimi vsakodnevno delamo, je edinstven, z izrazitimi prednostmi in slabostmi, osebnostjo in posebnostmi, vendar brez njih ne bi mogli narediti ničesar.

Kot je dejal DePree, bi bilo pametno, da namesto pritoževanja nad težavami, ki jih lahko predstavljajo ljudje, nenehno razmišljamo o tem, kako lahko izkoristimo priložnosti, da preko njih pustimo trajno zapuščino. Če jim pomagamo, da s svojim delom odkrijejo večji smisel in veselje v življenju, lahko močno spremenimo ne le njihovo življenje, temveč tudi življenje vseh okoli njih.

Kako lahko to storimo? Kako lahko zagotovimo, da se bomo osredotočili predvsem na ljudi, s katerimi delamo in za katere smo odgovorni? Sveto pismo nam daje nekaj koristnih načel, ki jih lahko uporabimo:

Bodite pozorni. Tako kot si prizadevni kmet prizadeva za dobrobit živali, ki mu prinašajo zaslužek, bi morali ljudje na vodstvenih položajih biti pozorni na to, kako se godi ljudem, ki so člani njihovega osebja. “Bodite pozorni na stanje svojih čred, skrbno pazite na svoje črede… jagnjeta vam bodo zagotovila obleko, koze pa ceno njive. Imeli boste veliko kozjega mleka, da boste nahranili sebe in svojo družino…” (Pregovori 27:23-27, prosti prevod).

Z drugimi ravnajte tako, kot bi želeli, da ravnajo z vami. Ko se sprašujete: “Kako naj usmerjam druge?”, bi se morda bilo bolje vprašati: “Kako bi želel, da oni usmerjajo mene, če bi bili mesti zamenjani?” “In kakor želite, da bi ljudje ravnali z vami, tako tudi vi ravnajte z njimi” (Lk 6,31, prosti prevod).

Postavite ljudi na prvo mesto. Zlahka nas lahko prevzamejo cilji in naloge – “končni rezultat”. Da pa bi delavci lahko delali po svojih najboljših močeh, morajo vedeti, da je zanje poskrbljeno in da so cenjeni. “Ničesar ne delajte iz prepirljivosti ali prazne domišljavosti, ampak v ponižnosti imejte drug drugega za boljšega od sebe. Naj nobeden od vas ne skrbi le za svoje koristi, ampak tudi za koristi drugih” (Filipljanom 2:3-4, prosti prevod).

Postavite zgled s služenjem. V mnogih delovnih okoljih se od zaposlenih pričakuje, da bodo služili “šefu”, vendar je eden največjih motivacijskih dejavnikov dokazovanje, da je voditelj pripravljen služiti tistim, ki delajo zanj. “Kakor tudi Sin človekov ni prišel, da bi mu služili, ampak da bi služil in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge” (Matej 20:28, prosti prevod).

O avtorju
© 2021. Robert J.Tamasy je napisal številne knjige, med drugimi: Ambasadorji v poslovnem svetu: trajna zapuščina evangelizacije in učenčevstva v organizaciji CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija), Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje, Vozlasta zapuščina: možje, ki so zrevolucionirali industrijo izdelovanja preprog, skupaj s Kenom Johnsonom je napisal knjigo Kako živeti življenje s srcem pastirja, skupaj z Davidom A. Stoddardom pa Mentorstvo s srcem. Vsakih 14 dni objavlja na svojem blogu: www.bobtamasy.blogspot.com.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Kako bi opisali sebe glede na odnose z drugimi ljudmi? Ali ste ekstrovertirani, željni družbe oz. celo imate potrebo biti med ljudmi? Ali pa ste bolj introvertirani, se ukvarjate z ljudmi, kadar je potrebno, vendar se dobro počutite, kadar niste z ljudmi?
  2. S katerimi izzivi se soočate pri vsakodnevnem stiku z ljudmi? Ali vam predstavljajo kakšno posebno frustracijo, ko se lotevate vsakodnevnih zahtev in odgovornosti?
  3. Pomislite na čas, ko ste se zaradi človeka, ki ste mu bili odgovorni, počutili še posebej cenjene in potrebne. Kakšen vpliv je to imelo na vas, zlasti na to, kako ste dojemali svoje delo ter občutek izpolnjenosti in zadovoljstva, ki ste ga imeli ob njem?
  4. Zakaj je pogosto težko postaviti ljudi na prvo mesto – jim služiti – namesto da bi pričakovali, da bodo oni služili vam? Kaj se vam zdi, kako pozorni ste v prepoznavanju in odzivanju na potrebe ali stiske, ki jih morebiti pestijo?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih: (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

Pregovori 3:13-15; 11:17; 13:2; 16:24; 17:17; Matej 5:38-47; Luka 6:37-42

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!